top of page
  • Writer's pictureJeanine Kerckhoffs

Het gaat beginnen

Updated: Mar 24, 2019


Vol trots wil ik je laten weten dat mijn website af is, inclusief de twee e-books en online-trainingen. Dit alles met dank aan Andrea Schonberger die er iets prachtigs van heeft gemaakt.




Ik wil je graag uitleggen wat me ertoe gebracht heeft mijn online-trainingen “Persoonlijke ontwikkeling en Burn-out te gaan schrijven. Het idee hiervoor is ontstaan toen ik als gewichtsconsulente, in mijn praktijk ”Gezonderfit”, adviezen gaf aan cliënten, om op een gezonde manier gewicht te verliezen. Het viel me op dat veel van mijn cliënten vol enthousiasme begonnen aan een gezondere leefstijl, maar al snel weer in hun oude patroon vervielen. Ik vroeg me af waarom dit zo was. Algauw zag ik in, dat deze cliënten er eigenlijk nog niet helemaal klaar voor waren het traject, om af te vallen, in te gaan en vol te houden. Er waren nog te veel oude pijnen en emoties, beperkende gedachten en overtuigingen die eerst opgeruimd moesten worden voordat ze voor zichzelf en een ander leven konden kiezen. Ze waren zich daar niet van bewust en begrepen niet waarom het voor hen zo moeilijk was om vol te houden. Toen kon ik deze mensen niet helpen. Nu hoop ik dat wel te kunnen doen door middel van mijn trainingen.

Zelf heb ik twee keer een burn-out gehad. Van de ene kant was dit een hele moeilijke periode maar van de andere kant was dit het beste wat me op dat moment kon overkomen. Ik werd gedwongen om naar mezelf te kijken. Waar stond ik, waar wilde ik naar toe en hoe ging ik dat doen? Wat moest ik veranderen om niet op de oude voet door te gaan en het risico te lopen opnieuw een burn-out te krijgen. Door veel te lezen, cursussen en lezingen te volgen, leerde ik dat het erg belangrijk is om zelfinzicht te krijgen. Als je ontdekt waarom je bepaalde dingen doet kun je het veranderen en het leven creëren zoals jij dat wilt.

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe cursus “Energetisch therapeut”. Dit doe ik voornamelijk voor mezelf omdat ik, door het volgen van deze cursus, nog meer zelfinzicht hoop te krijgen en kan kijken wat er nog zit aan overtuigingen en emoties die ik heb opgedaan tijdens mijn leven. Ik leer en groei nog iedere dag en dat maakt me tot een evenwichtiger en gelukkiger mens.


Ik besloot om trainingen te gaan schrijven voor mensen die het leven over een andere boeg willen gooien en gelukkiger en zelfverzekerder willen worden. Natuurlijk hoef je daar niet, zoals ik dat gedaan heb, je baan voor op te zeggen. Door inzicht te krijgen in jezelf kun je nieuwe keuzes maken die ervoor zorgen dat je meer voldoening krijgt in je leven. In mijn online-trainingen laat ik je, door middel van opdrachten, afstand nemen van negatieve gedachten en belemmeringen en laat je inzien wat het probleem is, waar het vandaan komt en wat je eraan kunt doen. Hoe je inzicht krijgt in jezelf en jij de verantwoording weer kunt nemen voor je eigen geluk. Om je talenten, passies en innerlijke krachten te ontdekken en je het gevoel te geven dat je echt leeft en weer positief en vol energie in het leven komt te staan.


Ik hoop dat je nieuwsgierig bent geworden en dat je even doorklikt naar mijn website www.be-alive.nl


Ik zou het leuk vinden als je een reactie wilt geven.


Natuurlijk ben ik ook te volgen op Facebook en Instagram. Ik hoop je daar vaak te mogen ontmoeten.


Be-alive and be-happy.


11 views0 comments
bottom of page